Nye forældre

Når I har fået tilbudt og accepteret en plads i Børnegården, må I meget gerne ringe til os, ellers tager vi kontakt til jer. Så får I at vide, hvilken stue jeres barn skal gå på, og vi aftaler, hvordan barnets første dag skal forløbe. Det er også her, at vi tager vores opstartssamtale, som derfor foregår over telefonen.

Opstartssamtalen er første skridt til at bygge bro mellem jeres hjem og os i Børnegården. Vi vil rigtig gerne vide så meget om jer og jeres barn som muligt, og på samme måde sørger vi også for at fortælle om, hvorfor vi gør, som vi gør og de pædagogiske overvejelser, der ligger bag. Under samtalen vender vi madvaner, sovevaner, særlige hensyn osv., og vi fortæller om rutinerne her i huset. På den måde har vi de bedste forudsætninger for at give barnet en tryg start.

Vi anbefaler, at I sætter 1-2 uger af til indkøring, og at barnet får nogle korte dage til at starte med. Der er stor forskel på børn og hvor hurtigt, de falder til, og derfor tager vi altid udgangspunkt i det enkelte barns behov og er i løbende dialog med jer under indkøringen.

Tre måneder efter opstart inviterer vi jer til en samtale, hvor vi taler om, hvordan det er gået med indkøringen. Opstår der spørgsmål eller behov for en samtale inden da, er I altid velkommen til at tage fat i os. Som forældre er I vores primære samarbejdspartnere, og det er utrolig vigtigt for os, at I føler jer trygge og mødt af os.